Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


21 października 2014

Praliny migdałowe z ... fasoli



Dzisiejsza propozycja mam nadzieję, że kogoś zaskoczy.... bo mnie samą zaskoczyła mocno :) Słyszałam, że można robić masy tortowe z użyciem fasoli (wówczas masło miksujemy na puch z cukrem pudrem i w takiej samej proporcji dodajemy ugotowaną przetartą przez sito fasolę. Postanowiłam pójść w podobnym kierunku ale spróbować z mniejszą ilością masła na rzecz białej czekolady :) Wyszło zaskakująco dobrze :) Skusicie się?


Składniki:
500g ugotowanej już i obranej fasoli jaś (użyłam Vitana z lokalneprzysmaki.pl)

60g miękkiego masła
1-2 łyżki cukru pudru (w zależności od upodobań smakowych)
100g rozpuszczonej w kąpieli wodnej białej czekolady
1-2 krople aromatu migdałowego
ok. 100g zmielonych migdałów do obtoczenia i cukier puder do obtoczenia


Ugotowaną i obraną fasolę bardzo dokładnie zmiksować. Stopniowo nie przerywając miksowania dodać masło, cukier puder, rozpuszczoną czekoladę  i aromat (można też masło utrzeć na puch z cukrem pudrem).  Schłodzić w lodówce min godzinę.
Po tym czasie formować w rękach kulki wielkości orzecha włoskiego. Obtaczać: w cukrze pudrze i/lub mielonych migdałach. Smacznego :)




 




Fasola Piękny Jaś Vitana jest produkowana z najlepszej jakości ziaren pochodzących z upraw, z doliny Nidy na obszarze Natura 2000. 
Fasola stanowi cenny pokarm wysokobiałkowy, o dużej wartości biologicznej. Zawiera również wiele składników mineralnych.Doskonałej jakości fasolę Jaś znajdziecie w sklepie


http://www.lokalneprzysmaki.pl/Fasola-Piekny-Jas-karlowy-500g-Vitana%283,541,622%29.aspx





6 komentarzy:

  1. nie!!! z fasoli??? oj jestem zaciekawiona, może spróbuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają obłędnie... kremowo... pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ ciekawy pomysł!!! ciekawa jestem smaku taki słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam o takim wykorzystaniu fasoli ale jakoś wciąż nie moge się przekonać. Ciekawa jestem jak smakują bo wyglądaja pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po wyglądzie nigdy bym nie powiedziała, że są z fasoli. Ekstra! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyszły cudowne, wielkie dzięki za pomysł!

    OdpowiedzUsuń