Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


31 października 2014

Kluski leniwe dyniowo-cynamonowe z cynamonową słodką śmietanką



Kluski leniwe to jedno z ulubionych dań moich dzieci :) Dzisiaj w jesiennym nastroju z cudownymi kolorami za oknem postanowiłam pokombinować troszkę i podać je w cynamonowo-dyniowej wersji :) Troszkę się bałam co z tego wyjdzie, ale powiem Wam że wyszło pysznie :) Bazą był podstawowy przepis na kluski leniwe (klik), który wzbogaciłam o cynamon, dynię i słodką śmietankę. Bardzo Wam polecam :)



Składniki:
250g sera twarogowego
1 jajko
szczypta soli
20g cynamonowego cukru waniliowego (lub wanilia pomieszana z cynamonem)
150g puree z dyni (klik)
12-13 łyżek mąki pszennej (w zależności od stopnia wilgotności puree)
1-2 łyżki roztopionego masła do polania

Wszystkie składniki bardzo dobrze wyrobić w malakserze. Przełożyć na stolnicę. Uformować wałeczek, spłaszczyć go troszkę (tak żeby miał ok 3 cm szerokości). Drugim końcem noża powyciskać w cieście poprzeczne paski w jedną i drugą stronę (zrobić taką krateczkę).
Pokroić w poprzek robiąc romby. Wrzucić na osolony wrzątek i gotować od wypłynięcia ok. 3 minuty. Ugotowane odcedzić, a następnie polać roztopionym masłem i wymieszać (dzięki temu się nie posklejają).

Składniki na cynamonową śmietankę:
250g śmietany 30% (może być też jogurt grecki) 
1/3 łyżeczki cynamonu
3-4 łyżeczki cukru waniliowego (klik)
2 łyżeczki cukru

Wszystkie składniki na śmietankę dokładnie wymieszać. Kluseczki wykładać na talerz i polać śmietanką. Smacznego :)



 






2 komentarze:

  1. Uwielbiam potrawy mączne, nie jadłam jeszcze takich klusek…..wyglądają niebiańskohttp://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, dawno nie robiłam leniwych czas nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń