Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


11 stycznia 2013

Kruche ciasto milionera (millionaires' shortbread)




Ekstremalnie słodkie tradycyjne szkockie ciasto, ale jeśli lubicie takie smaki polecam bardzo . Ciasto niebezpiecznie wciąga i po jednym kawałeczku ma się ochotę na kolejny. Przepis bardzo przypadł mojemu synkowi do gustu jako że jest podobne do uwielbianego przez niego snickersa (klik). Dzisiejsza propozycja znaleziona jest na blogu Moje Wypieki. Polecam baaaardzo :)


Składniki:
175g maki pszennej
125g masła
50g brązowego cukru


Wszystkie składniki zmielić dokładnie w malakserze. Blaszkę 19x29 wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić dokładnie ciastem. Ponakłuwać widelcem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp ok 180 stopni na złoto ok 20 min.Wystudzić.


ponadto:
510g masy kajmakowej gotowej lub mleka skondensowanego słodzonego w puszce*

170g czekolady mlecznej
ok. 60g masła
1 łyżeczka oleju


*puszkę mleka słodzonego zanurzyć w garnku z wodą i gotować ok 3 godz. Puszkę otwierać dopiero po całkowitym wystudzeniu (!!!)

Czekoladę połamać i razem z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej. Można dodać 1 łyżeczkę oleju i dokładnie wymieszać.
Na wystudzony kruchy spód wyłożyć masę kajmakową a wierzch dokładnie polać czekoladą. Schłodzić w lodówce. 
Smacznego :)



 
 
 

9 komentarzy:

  1. No to się zgrałyśmy z tym ciastem ;). Ale dzięki temu znalazłam Twój przepis na snickers :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam ostatnio, boskie ciasto:) mój em się uzależnił, dokrawał i dokrawał;) końca nie było!

    OdpowiedzUsuń
  3. rozpusta! czysta rozpusta! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo słodko i baaaaaaaaardzo pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Elizo, wspaniałe to ciacho! Wiesz, nigdy go nie robiłam, a na pewno by posmakowało mojemu M. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam w wersji pokrojonej na malutkie kawałeczki, słodycz w czystej postaci, ale jaka dobra! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. to jest rewelacyjne zjadła bym takie coś pysznego zapraszam do mojego nowego bloga http://swiatgotowania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń