Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


17 marca 2012

Muffinki z białą czekoladą i migdałami



Nasze ulubione muffinki :) Piękę bardzo wiele różnych ale do tych najchętniej wracamy :) Pysznę mięciuteńkie mocno maślane z cudownym smakiem białej czekolady i chrupiących płatków migdałowych. Przepis pochodzi z książki "Le Cordon Bleu: Muffinki" Polecam baaardzo :)

Przepis dołączam do akcji "Charytatywnie dla Mai". Marysia Pindral ma 1,5 roczku i jest od urodzenia chora na rdzeniowy zanik mięśni (SMA I). Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście komu przekazać 1% Waszego podatku apeluję o pomoc...

AKCJA 1% PODATKU DLA MARYSI PINDRAL
PÓŁTORAROCZNEJ DZIEWCZYNKI CHOREJ NA RDZENIOWY ZANIK MIĘŚNI (SMA I)
DANE KRS: 0000037904
Cel szczegółowy 1%- 11740 Pindral Maria

strona Mai na facebooku





Składniki na 12 szt:
375g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
125g cukru pudru
200g białej czekolady (posiekana)
2 jajka
375 ml mleka
2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny
160g roztopionego masła
45g płatków migdałowych


Suche składniki + posiekaną białą czekoladę dokładnie wymieszać. Jajka, mleko i skórkę cytrynową dokłanie roztrzepać. Masło rozpuścić. Połączyć wszystkie składniki i krótko wymieszać łyżką (nie za długo bo ciasto będzie "gumowate") . Ciasto nakładać do wyłożonej papilotkami formy do wysokości 3/4 i posypać płatkami migdałów. Piec ok 20-25 min do zezłocenia lub tzw. suchego patyczka. Po wyjęciu zostawić 5 min w formie a następnie wyjąć i studzić na kratce.
Smacznego :)








15 komentarzy:

  1. Takie z białą czekolada to ja bym chętnie zjadła;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuję bardzo za pomoc i udział w AKCJI :) nie mam pojęcia dlaczego nie dodała sie na durszlaku, ale jest u mnie więc w podsumowaniu bedzie napewno :) Dzieki wielki - ps. pyszny blog!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :) Mocno trzymam kciuki za zdrowie Marysi :)

      Usuń
  3. bardzo lubię muffinki :) muszę chyba jakieś upiec, Twoje muszą być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym takie zjadła, muszę wypróbować ten przepis :)
    Zapraszam w wolnej chwili na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja Zuzia uwielbia dodatek białej czekolady w wypiekach, więc zapisuję do zrobienia. Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej... wyglądają cudownie apetycznie. Super połączenie :>

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszne dodatki! i mogę powiedzieć z całym przekonaniem, bo u mnie w ciastkach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam muffiny z białą czekoladą, u mnie też dwa dni temu były, tylko z migdałów zrobiłam kruszonke i dodałam truskawki, bo strasznie już nie mogę doczekać się wiosny i lata :)... i letnich owoców :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. W najbliższym czasie na pewno je zrobię :) Na pewno pycha!!! tak się zastanawiam czy nie dodać suszonej żurawiny bądź moreli dla urozmaicenia :)
    kuchniakasi.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. muffinki zrobiłam wg tego przepisu. Wyszły IDEALNE :) Bardzo diękuję za inspirację i pomysł :) Ania
    http://4funcooking.blogspot.com/ -> blog narazie zaczynam dopiero tworzyć ale zachęcam do zaglądania co jakiś czas :) Muffinki też się na nim pojawią :)

    OdpowiedzUsuń